Jämför leverantörer och hitta den som passar era krav
Vi hjälper er att hitta ett företag som enligt era önskemål genomför en marknadsundersökning via telefon. Få upp till fyra offerter från olika företag och jämför för att hitta den lösningen som passar er bäst.
Vad kostar det att genomföra en marknadsundersökning?
Pris på marknadsundersökning varier. Olika företag har olika prismodeller.
Hos en del betalar du ett pris för varje genomförd "intervju", en del tar betalt per timme och andra kan erbjuda ett fast pris innan start.
Genom att använda vår tjänst så får du möjligheten att jämföra flera olika leverantörer och välja den lösningen som passar er bäst.
Att tänka på vid genomförande av marknadsundersökning
När man ska göra en markandsundersökning så är det viktigt att noga tänka ut exakt vilken information man vill få ut av samtalen.
Eftersom att många företag kommer att kontaktas så kan det vara en bra idé att också fundera på extra frågor att ha med under genomförandet eftersom att personerna som intervjuas ändå kommer att svara på x antal frågor.
Fundera på så många frågor som möjligt utan att för den sakens skull göra intervjuerna allt för långa och utdragna.
Identifiera rätt målgrupp
Fundera noga ut vilken målgrupp ni vill rikta er emot. Ta med så många faktorer som möjligt som spelar in som geografisk position, omsättning, antal anställda osv.
Ta fram en lista att ringa på
När ni har kommit fram till vilken målgrupp ni vill rikta er emot så behöver företaget som ska genomföra undersökningen en ringlista att utgå ifrån. Många företag erbjuder denna typ av lista och det kan skilja mycket i pris och kvalité.
I många fall så har företaget som ska göra marknadsundersökningen tillgång till att ta fram en lista så att det kan vara bra att höra direkt med det företaget.
Slå två flugor i en smäll
Ofta så kan man slå två flugor i en smäll och passa på att ha med en sista fråga under intervjun som lyder någonting i stil med:
Om ett företag erbjuder tjänsten som vi intervjuat dig om, är det okej att de då kontaktar dig i detta ärende.
På så vis kan ni få en lista med potentiella företag som ni kan kontakta och som visat intresse för era tjänster eller produkter.
Vanliga frågor om marknadsundersökning
Har du en omedelbar fråga som kräver ett omedelbart svar?
Alla frågor besvaras direkt på den här sidan.
Hör av dig om du har andra frågor som du vill ha närmare svar på, så hjälper vi dig!
Vad är konkurrensanalys?
Konkurrensanalys är en strategi som identifierar dina största konkurrenter på marknaden och utvärderar deras produkter, tjänster och försäljning. Konkurrensanalys innefattar också andra strategier som hjälper till att avgöra vilka som är ditt varumärkes största styrkor och brister. Genom att använda dig av konkurrensanalys kan du skapa dig en gedigen och effektiv affärsstrategi och potentiellt överträffa dina konkurrenter.
Vad är det för skillnad på kvantitativa och kvalitativa undersökningar?
Kvantitativa och kvalitativa metoder är två olika typer av undersökningar som går ut på att samla in primärdata. Kvantitativ undersökning är en undersökande metod med fokus på observation och som samlar in data från mindre stickprov. Kvalitativ undersökning är en vetenskaplig metod med fokus på siffror och på att samla in mätbara uppgifter från representativa urvalsgrupper.
Hur lång tid kommer min marknadsundersökning ta?
Att kunna färdigställa marknadsundersökningar hänger i hög grad på flera faktorer, till exempel antalet respondenter, djupgående information, inlärningsmål, en datainmatningsmekanism och andra nödvändiga uppgifter för att göra hela forskningen korrekt och saklig. Projektet kan ta allt från två dagar till sex eller sju veckor, beroende på vilken metod som används.
Vad kostar era marknadsundersökningstjänster?
Priset för marknadsundersökningarna bestäms när all information och alla detaljer kommit in. Om det till exempel i vissa fall krävs enkätundersökningar tar marknadsundersökaren hänsyn till längden, frågornas komplexitet, metoden som användes för att samla in datan, antalet gjorda enkäter, analysens omfattning och de rapporter som måste tas i beaktande.