Varför anlita ett callcenter som erbjuder telefonpassning?
Svarstjänst, telefonisttjänster, telefonservice, svarsservice eller telefonpassning. Kärt barn har många namn.
Om ni precis som många andra har begränsat med tid för att ta emot inkommande samtal så har ni hamnat precis rätt.
Säkerställ att alla samtal tas emot och att ni aldrig missar en möjlig kund som ringer in till er.
Vi hjälper er att att hitta ett externt företag som löser problemet åt er.
Vanliga frågor om telefonpassning
Har du en omedelbar fråga som kräver ett omedelbart svar?
Alla frågor besvaras direkt på den här sidan.
Hör av dig om du har andra frågor som du vill ha närmare svar på, så hjälper vi dig!
Hur fungerar telefonpassning för företag?
De flesta företag har det svårt att svara på alla samtal som kommer in. Genom att outsourca till en telefonpassning som tar emot alla samtal som kommer in missar du aldrig ett viktigt samtal igen. Som företag kan du informera de som tar hand om telefonpassningen om företaget, vad målet med varje samtal är och vad ni tidigare hade för telefonmanus. Receptionisten kan antingen sms:a eller mejla konversationen och meddelandet till dig. Är det möjligt, så be om att få bli kopplad direkt.
Vad händer med de samtal som kommer in efter kontorstid?
I enlighet med standard kan ett automatiserat telefonsystem svara åt er. Men om du vill att prospekt och kunder ska kunna nå dig efter kontorstid kan telefonpassning hjälpa dig med det. Vi och vår pålitliga receptionist tillhandahåller 24-timmarsservice och vidarebefordrar informationen till dig direkt efter samtalet.
Vad kostar telefonpassning?
Kostnaden för extern telefonpassning varierar beroende på plats och företag. Det är typen av tjänst, mängden samtal samt ökade krav som avgör. Men en helt skräddarsydd telefonpassning kommer att ge dig flexibilitet och en chans att förbättra ditt företag. Normalt tar man betalt per minut eller samtal, eller så debiteras ett fast pris. Vill du att samtal efter kontorstid ska vidarekopplas kan ytterligare avgifter tillkomma.
Det är svårt att ge en bra fingervisning om vad telefonpassning kostar. En del företag erbjuder hjälp för ett fast pris varje månad. En del andra tar betalt per samtal och det finns även andra upplägg. Med vår tjänst så ges du möjligheten att få upp till fyra offerter från olika företag så att du kan jämföra olika upp lägg och hitta ett som passar dig.
Vilken typ av extern telefonpassning erbjuder ni?
Vi erbjuder alla typer av extern telefonpassning, beroende på vilken typ av tjänst du vill ha. Vi erbjuder bland annat:
- Callcentertjänster och kundtjänst
- Mötesbokning och bekräftelse
- Akuta samtal
- Orderregistrering och betalningshantering
- Virtuella receptionister och teknisk support
Och annat, beroende på ditt behov.
Det går också bra att uppdatera receptionisten som du vill ska ta emot era samtal om produktbeskrivningar, skräddarsydda manus och annan information.