Behöver Ditt Företag En Dygnet-runt-öppen Svarstjänst?

Behovet av en dygnet-runt-öppen svarstjänst har ignorerats av flera Business-to-Business (B2B)- och kundserviceföretag. Men visst är det så alla inte jobbar samma tider som du?

Att sköta sitt eget företag kräver mycket arbete. Ibland måste man göra allting själv och ens anställda har sina egna arbetsuppgifter att fokusera på.

Men tänk om du skulle ha en svarstjänst? De flesta tror att en svarstjänst sköter om kundtjänstrelaterade samtal. Det stämmer visserligen, men den här tjänsten erbjuder mer än så.

I den här artikeln ska vi undersöka hur en svarstjänst kan hjälpa ditt företag.

De Främsta Skälen Till Varför Ett Företag Behöver En Dygnet-runt-öppen Svarstjänst

Att vara en framgångsrik Business-to-Business (B2B)- och kundserviceleverantör kräver mycket engagemang. Och oavsett hur hårt man jobbar kan det ibland vara svårt att ta hand om allt och alla samtidigt.

När du har hand om alla anställda, sköter om affärerna och allt annat kan du inte förlita dig på enbart dig själv och en virtuell receptionist. Så för att hjälpa dig komma fram till ett beslut presenterar vi här de bästa skälen till varför en svarstjänst är precis vad du behöver.

Brist På Personal

Vissa företag har varken tillräckligt med tid eller anställda för att kunna svara i telefon. Även om de kan delegera den uppgiften till någon har denne inte alltid tillräckligt med erfarenhet eller kompetens.

Gör företaget ingenting åt detta kan det ha negativ påverkan på hur företaget presterar. Faktum är att en studie visar att 85 procent av de kunder som ringer utan att få svar aldrig tillbaka igen. Därför leder missade samtal till missade chanser.

Ger Ett Gott Anseende

B2B-företag tenderar att gynna etablerade företag snarare än nya.

Om du inte kan konkurrera med stora företag idag kan en dygnet-runt-öppen svarstjänst hjälpa dig att bygga upp ett gott rykte.

Då visar du människor att ditt företag är redo att ta sig an ett obegränsat antal prospekt när som helst och var som helst - till skillnad från dina konkurrenter.

Detta skapar i sin tur trovärdighet och legitimerar ditt företag. Du kan även skräddarsy dina telefonmanus, så att dina kunder kan känna sig trygga med att veta att de kopplas vidare till just ditt företag.

Behovet Av Mer Försäljning

Genom att fånga upp förlorade försäljningar och genom att undvika att missa tillfällen har man större chans att sluta avtal och sälja mer.

Det är ett måste för företag inom konkurrenskraftiga branscher som teknik och finans att använda sig av en svarstjänst som tar emot alla samtal. Missade samtal förblir prospekt i din telefonbok - är det vad du vill?

Har dessa tre punkter fått dig att överväga att skaffa en svarstjänst?

Om du fortfarande inte är helt övertygad, låt oss då tala om vad den här tjänsten kan göra för din tillväxt, hur den kan hjälpa dig att få fler kunder och optimera dina intäkter.

Fördelarna Med En Dygnet-runt-öppen Svarstjänst

En dygnet-runt-öppen svarstjänst når fler människor och kan skapa fler försäljningstillfällen än en svarstjänst med begränsade öppettider. Men hur löser man detta?

Du skulle bli förvånad över hur mycket en svarstjänst kan hjälpa ditt företag. Låt oss titta på några av fördelarna med en dygnet-runt-öppen svarstjänst.

Förbättrar Relationen Mellan Företag Och Kund

Du vet ju hur tillfredsställande det är när ens telefonsamtal tas emot efter bara några få signaler. Kunder och prospekt uppskattar snabba svar så till den grad att cirka 50 procent av dem väljer den leverantör som svarar först. De kan lätt motiveras till att göra ett köp snarare än att bara ställa några frågor.

Dessutom har de flesta som ringer inte tid att vänta. Din tillgänglighet och service under de här oroliga tiderna kan bygga långvariga relationer och skapa framtida försäljningstillfällen.

Bjuder du på god service kan kunderna även rekommendera dig till sina kontakter. Men tar du för lång tid på dig att svara i telefon, eller om du missar kundernas samtal, kan de till slut ignorera ditt företag och till och med lämna negativa omdömen om det.

Kostnadseffektivt

Även om det normalt sett är billigt med en betala-per-samtal-tjänst skulle en dygnet-runt-öppen-svarstjänst kunna ge mer service och tillgodose fler prospekt. Du kan få kunder hela dagen, även efter kontorstid.

Se det så här: om du har en svarstjänst som är öppen endast åtta timmar per dag, hur många prospekt kan du då möjligtvis få? Och hur stor är chansen att få fler prospekt om du istället skulle ha svarstjänsten öppen 24 timmar per dag?

Du kan förlora mycket på att inte utnyttja dygnets övriga 16 timmar. Utan tvekan kan du få fler leads, få flera inkomstkällor och få mer än vad du har betalat för när du förlänger din svarstjänst till 24 timmar per dag.

Brådskande Samtal Tas Emot

Kom ihåg att alla inte är tillgängliga inom 9-17-ramen. Vad gör du om en kund ringer i ett brådskande ärende? Skulle du låta denne vänta? Skulle du kunna släppa kunden?

Självklart inte! En lojal kund slår allt. De är dyrbara och vi vill aldrig bli av med dem. De flesta människor är tillgängliga under helgen.

Om du då håller dig till vanlig kontorstid är det inte säkert att du kommer i kontakt med dem, eller så tvingas de att anpassa sig efter dina tider, vilket inte är rätt.

En dygnet-runt-öppen svarstjänst är nödvändig eftersom du då kan ta emot brådskande samtal när som helst, vare sig det rör sig om under kontorstid eller klockan 3 på natten.

Inga Missade Samtal

Enligt en ny studie lämnar 80 procent av de prospekt eller befintliga kunder som ringer inget röstmeddelande om ingen svarar. Och även om de skulle göra det tappar de säkert intresset ifall ingen svarar dem första gången de ringer. Du kan gå miste om potentiell försäljning.

Du har precis fått ditt potentiella prospekt att gå till en av dina konkurrenter. Med en dygnet-runt-öppen-svarstjänst undviker du detta.

Alla samtal besvaras oavsett tid på dygnet eller varifrån de kommer.

Nå Ut Till Internationella Kunder

På tal om var som helst i världen kan du nå ut till internationella prospekt när du har en duktig callcenter-partner som svarar på dina samtal dygnet runt!

Även om kunderna ligger fyra timmar efter eller tolv timmar före, blir det inget problem att interagera med människor från olika delar av världen.

Dessutom, vem skulle inte vilja nå ut till alla länder? Du kan öka försäljningen och ditt företags rykte kan förbättras. Tänk på alla möjligheter när du marknadsför både inrikes och utrikes.

Slutord Om Svarstjänster

Hur många fler samtal kan du missa innan du väljer att outsourca till en sådan här tjänst? Används den på rätt sätt kan en svarstjänst bli en mycket värdefull tillgång för ditt företag. Det är ett utmärkt sätt för dig att bättra på din service och ditt onlinerykte.

Överväger du en sådan här tjänst för ditt företag kan Extern Mötesbokning vara till hjälp!

Vi hjälper företag i hela världen komma i kontakt med de bästa svarstjänstföretagen i Sverige så att du aldrig mer behöver missa ett samtal. Det bästa är att det är helt kostnadsfritt. Vi kan omedelbart skicka offerter från våra partners och så kan du själv välja vilket företag som bäst passar dig och din budget.

Ta reda på hur företag drar nytta av dygnet-runt-öppna svarstjänster och varför du också bör använda detta för att växa och öka din försäljning.